Friday 27 January 2017

pengasuh anak2

Assalammualaikum dan selamat petang semua
Hari ini jumaat zikir jumaat ya allah 1000kali
Hari ini nak cerita pasal pengasuh baby
Pengasuh anak2 aku
Ade 2 pengasuh jer...
Pengasuh pertama masa anak sulung umur 5 bulan hingga 10 bulan
Pengasuh kat presint 9, makcik Na
Dia jaga kejap je sebab kene jaga cucu baru lahir masa bulan 11 dia datang semenanjung masa bulan 3, so bulan 4 aku hantar taska Kdn, rm250 sebulan
Masa pengasuh pertama Rm300 sebulan
Pengasuh tak dapat jaga anak aku sepanjang bulan 11 hingga bulan 3 ade 20hari (total kesemua) tak dapat jaga anak aku yg sulung
Hantar taska Kdn masa bulan 4, 5 dan 6 sahaja (sebab ade yg buat cerita ckp pengasuh aku mati, aje yg teruk~jumpa kat akhirat nanti)
Start bulan 7, hantar pengasuh yg kedua iaitu kak wani blok d presint 11
Pengasuh kedua jaga masa anak aku umur setahun sebulan sampai umur 2 tahun 6 bulan
Pengasuh kedua rm280 sebulan
Pengasuh tak dapat jaga sepanjang jaga anak2 aku ialah selama 37hari (total kesemua)
Pengasuh kedua jaga anak aku yg pertama dan kedua
Bila suami aku kerja malam siang jaga anak2 selama 2 bulan setengah (Jan 2016 hantar taska opis hingga umur 4 tahun - start hantar umur 6 bulan dan 2 tahun 6 bulan)
Bila suami aku kerja siang aku hantar anak2 ke pengasuh
Bayar ikut hari, rm15 yg sulung sehari
Si adik, baby umur 4 bulan hingga 6 bulan sehari rm20
Kira murahlah tu, bersyukur alhamdulillah dapat pengasuh yg baik2
Dua2 aku sayang kedua2 pengasuh anak2 aku
Pengasuh pertama dan kedua
Terima kasih atas segala-galanya
Halalkan makan minum ye
Sekian, wasalam

No comments:

kesan sampingan ubat Aripiprazole

Assalammualaikum dan selamat pagi semua, Hari ni nak cerita pasal kesan sampingan ubat yg saya makan..... Aripiprazole ialah ubat yang bole...