Friday 30 December 2016

amik darah lagi.....

Assalammualaikum dan selamat petang semua
Hari ini nak cerita pasal anak kedua aku kene amik darah lagi
Kecian dari lahir sampai sekarang asyik kene amik darah jer....
Keputusan darah anak masih x ok, hb rendah
9.3 naik 9.5....
Keputusan vitamin dalam badan ok
Kalsium ok
Tulang ok
Tyroid da cek byk kali, ok, so tiada tyroid
Skrg hb jer rendah....
Doktor tanya byk kali ade keturunan talasemia ke
Dua2 xde....
So kene amik darah lagi nak cek nape dengan sel darah merah
Berat 8.5kg, tinggi 80cm, BMI masih kuning
Sebab berat dengan ketinggian tak ok
So amik darah lagi kenapa berat badan tak naik banyak
Anak2 semua susu badan
Takperlah....Aku redha dan pasrah.....
Tak suka pergi hospital
Sebab berjam2 kat hospital
Lepas ni amik cuti jelah.....
Dah aku kerap g hospital dan klinik....
Setiap bulan 4 kali, 2 klinik, 2 hospital
Takkanlah nak cuti rehat setiap bulan....
Susah dgn org yg tak paham ade anak2 kecik ni
Appoitment anak kene kerap jumpa setiap 3 bulan
Appoitment aku lagi setiap bulan
Amik ubat lagi setiap 2 bulan
Appoitment gigi anak lagi
Susah dgn org yg tak memahami ni
Dapat pulak bos perempuan sepanjang berkhidmat......
Bos asyik bising nape kerap pergi klinik dan hospital
Sampai bila ye nak jumpa doktor ni....
Sampai anak2 umur berapa ye....
Masa lahir setiap bulan
Injet setahun
Setahun 6bln 
21 bulan 
Injet 2 tahun
checkup 2 tahun 6 bulan
3 tahun
3 tahun 6 bulan
4 tahun sekali
5 tahun sekali
6 tahun sekali
Tu belum yg kene sakit
Demam batuk selsema
Chickenpox dua kali
HMFD boleh byk kali
Rotavirus
Sakit telinga
Sakit mata
Demam campak dan lain2
Aje yg geram.....
Bos xde anak2 ye....
Tak pernah nak memahami.....
Sedih aku....
Stress aku.....
Sekian luahan hati aku
Semoga anak2 aku sihat, ceria panjang umur murah rezeki berjaya di dunia dan akhirat, amin....
Wasalam

No comments:

kesan sampingan ubat Aripiprazole

Assalammualaikum dan selamat pagi semua, Hari ni nak cerita pasal kesan sampingan ubat yg saya makan..... Aripiprazole ialah ubat yang bole...