Saturday 31 December 2016

menantu sulung/cucu sulung/kakak ipar sulung

Assalammualaikum dan selamat petang semua
Bz sgt hari ini dah petang baru nak update blog
Keje da siap so bolehlah mengupdate blog
Hari ni selasa zikir selasa selawat nabi 1000kali
Hari ini nak cerita pasal menantu sulung iaitu aku, suami aku anak sulung
So aku menantu sulung serta kakak ipar sulung
Sepatutnya aku bagi cucu sulung, malangnya baru hepi peknen sebab da 2tahun kawen baru dapat baby, tup2 mertua aku da dapat cucu sulung dah....
Aku org terakhir tahu, adik ipar aku yg SPM belum habis masa tu dah bagi cucu sulung
Betapa sakitnya hati aku Allah SWT je yg tahu
Dia tak amik SPM sebab dah bersalin....
Dahlah bagi cucu sulung, pastu kurang ajar masa aku dalam pantang masa anak pertama dan kedua
Semua adik2 ipar belah suami aku kurang ajar
Suka buat aku meroyan selepas bersalin
Kesian kat anak aku sepatutnya dia jadi cucu sulung/cucu kesayangan sepatutnya
Aku pula sebagai kakak ipar mereka yg sulung mereka tak pernah nak hormat aku
Yela, aku bukan kakak ipar pilihan mereka
Aku bukan menantu pilihan mereka
Mereka semua suka dan sayang kat siti rabiatul hairuddin tu
Bee hairuddin
Semua family suami kawan dengan budak tu dalam facebook
Suka menyakitkan hati aku
Suka buat aku meroyan
Sepatutnya bee hairuddin tu menantu dan kakak ipar mereka
Sebab mereka dah lama kenal
Aku ni tak kenal sangat, suami aku jumpa family aku terus nak masuk minang
Berkenalan melalui hp dan facebook jer
Jumpa baru sekali dua terus tunang, pastu tunang 6 bulan je
Padahal aku da cakap awal2 yg aku ni sakit, patut tak payah kawen
Menyesal aku tak buat solat istikharah
Tak kenal sangat terus terima je
Yg sakitnya hati aku, kahwin pakai loan aku buat rm25ribu
15ribu di perak, 10ribu di melaka
Aku tak terpikir masa tu, tak tanya sape2
Yg merana diri sendiri
Sepatutnya sebelum kawin bincang dulu elok2
Sepatutnya putus tunang
Tapi nasi dah jadi bubur
Sebagai kifarah sebab buat loan kawen senyap2 tanpa ibubapa tahu
Hidup susah selama 5 tahun 5 bulan ni
Sepatutnya dah bercerai masa anak pertama lahir
Suami aku taknak lepaskan aku
Aku nak tuntut fasakh
Yg banyak berhutang aku
Yg sakit aku
Family mertua memang tak rapat dgn aku dari awal kahwin lagi
Suka amik kesempatan terhadap org gila macam aku
Suka suruh aku buat loan macam2
Aku pernah bersumpah taknak bagi cucu, tapi termakan sumpah
Kesudahannya hidup aku sentiasa ditimpa bala, musibah, ujian, kifarah dan lain2
Apa2pun aku bersyukur dapat anak2 yg comel
Bersyukur dengan ape yg terjadi
Hidup mesti diteruskan, walaupun perit untuk menghadapi hari2 yg mendatang
Sekian, luahan hati aku
Wasalam....



No comments:

kesan sampingan ubat Aripiprazole

Assalammualaikum dan selamat pagi semua, Hari ni nak cerita pasal kesan sampingan ubat yg saya makan..... Aripiprazole ialah ubat yang bole...