Monday 5 December 2016

motor baru

Motor lama 2.5.2012 - 02.5.2016 (4 tahun)
Motor baru 24.11.2016 - 24.11.2021 (5tahun)

Assalammualaikum dan selamat pagi semua
Hari ini isnin zikir isnin Lahaulawalakuawataillahbillahhilalihilazim 1000kali
Hari ni nak cerita pasal buat loan motor lagi
Aje yg geram dan menyampah
Mentang2lah motor lama dah habis bayar 2 mei yg lepas
Mentang2 accident motor motor hancur 2minggu lepas
ko pegi buat loan baru pulak....
Bulan 9 ko buat loan penapis air coway 2 tahun
Bulan 11 ko buat loan motor pulak
Tak habis2 menyusahkan hidup aku dengan hutang
Bila gaji ko habis bayar kete rm700, penapis air rm95 dan motor baru rm230
So gaji ko dah tinggal sikit, so ko tak bagi nafkah seperti biasa setiap bulan
Ko ingat cukup rm600 ko bagi bulan2 duit nafkah kat aku
Dahla semua aku yg bayar, taska anak2, barang2 dapur, kuarters, loan kahwin, loan asb, bil api air dan astro, loan penapis air yg lama, loan katil n tilam, susu anak dan pampers anak2 aku yg bayar.....
Aje yg geram.....
Bulan lepas bulan november ko tak bagi nafkah sebab bayar roadtax kereta rm1400, kete rm700, motor baru rm230, penapis air baru rm95, so gaji ko dah habis
Aku terpaksa keluar tabung haji dan asb untuk belanja rumah dan lain2
Gaji ko rm1980 je, aku rm2536, ko rasa2 cukup ke nak hidup nak tunggu gaji 25hb nanti
Tabung haji aku dan asb aku dah makin kurang sejak duduk putrajaya ni
Ni nak keluar asb nak bayar taska tahun depan rm900, aje yg geram
Tabung haji da keluar rm400 dan rm800, sekejap je habis
Menyampah aku dan menyesal aku pindah keluar dari perak.....
Setiap satu sen aku catit....sila bayar balik, paham.....
Sekian, wasalam....



No comments:

kesan sampingan ubat Aripiprazole

Assalammualaikum dan selamat pagi semua, Hari ni nak cerita pasal kesan sampingan ubat yg saya makan..... Aripiprazole ialah ubat yang bole...