Wednesday 18 May 2016

kitaran hidup/roda

Assalammualaikum dan selamat pagi semua
Hari ni nak cerita pasal kitaran hidup/roda
Masa kecik2 terbiar
Aku menyusu badan sampai 6 bulan jer
Ibuku meroyan selepas aku umur 6 bulan
Ibuku meroyan setiap kali bersalin
Abah ummi pernah bercerai
Sebab abah tak larat sebab ummi asyik sakit
Kami adik beradik terbiar
Abah garang kaki pukul
Ummi suri rumah sepenuh masa
Ummi kerap sakit
Daripada kami baby sampailah bila2
Ingat senang nak buang meroyan tu
Sampai bila2 OKU
Aku dan Ummi OKU
Penyakit kami sama
Masa kecik2 kene maki pukul
Sampailah aku dah kawen, ape yg aku dpt masa kecik2, anak2 aku pun dapat
Sama je jalan cerita
Cerita yg tak kan habis
Dulu2 moyang2 aku pun meroyan setiap kali bersalin
So sama jer....masa kecik2 kene pukul maki
Sampai ke 7 keturunan pun macam tu jugak....
Hidup ini seperti roda
Apa yg kita dapat masa dulu2
Di masa akan datang pun cicit2 kita akan dapat jugak....
Tiada kesudahan....
Sekian, terima kasih
Wasalam


No comments:

kesan sampingan ubat Aripiprazole

Assalammualaikum dan selamat pagi semua, Hari ni nak cerita pasal kesan sampingan ubat yg saya makan..... Aripiprazole ialah ubat yang bole...