Tuesday 12 April 2016

mc kerajaan

Assalammualaikum dan selamat petang semua
Hari ni nak cerita pasal mc kerajaan atau swasta
Mc tu medical certificated atau sijil cuti sakit
Kalau nak diikutkan setiap tahun boleh dapat mc kerajaan 90hari dan swasta sebanyak 15hari
Sepanjang aku bekerja dengan kerajaan ni aku dah mc kerajaan sebanyak 28hari
Tahun 2008-2010 takde mc kerajaan
Start tahun 2011 ade 16 hari ~ masuk wad 2 minggu hospital kerajaan
2012 ade 1hari
2013 ade 2hari
2014 ade 4hari
2015 ade 5hari
2016 belum lagi, alhamdulillah.....
Setakat ni 28hari hanya kerajaan punya
Swasta belum pernah lagi
Sedih banyak mc aku weh....
Kalau nak ikutkan hati kalau boleh taknak ade mc ni....
Kebanyakan mc aku sebab org lain yg suruh....
Amik kesempatan di atas penyakit aku
Aje yg geram....
Ade banyak mc yg aku tak guna
Aku simpan buat kenangan
Aku still kerja walaupun dapat mc banyak hari
Gambar adalah mc yg aku tak bagi kat admin
Sekian untuk petang ni
Take care, wasalam

No comments:

kesan sampingan ubat Aripiprazole

Assalammualaikum dan selamat pagi semua, Hari ni nak cerita pasal kesan sampingan ubat yg saya makan..... Aripiprazole ialah ubat yang bole...