Monday 25 April 2016

Kualiti atau kuantiti ~ part 2


Assalammualaikum dan selamat pagi semua....
Hari ni nak cerita pasal kualiti atau kuantiti pasal anak2 yer
Part 1 dah cerita pasal keluarga aku dan belah abah dan umi
Kali ni aku nak cerita pasal sebelah suami aku
Keluarga belah bapak mertua dan mak mertua ramai adik beradik
So kalau nak diikutkan aku dan suami keturunan ramai adik beradik
Suami 6 beradik, suami yg sulung
Aku pulak 5 beradik, aku yg no 2
Kalau nak ikutkan aku nak anak ramai 10 orang
Bersalin normal boleh ramai anak2
Tapi disebabkan aku sakit meroyan setiap kali bersalin, so anak biar sikit....
Kakak aku ade 3 orang anak, patut 4, gugur satu
Adik aku no.3 ade sorang anak
yg no.4 & 5 belum kahwin lagi
Adik2 ipar kurang ajar belah suami aku pulak ade 5 ~ suami sulung no.1
Adik ipar no.2 ade sorang anak
Adik ipar no.3 belum ade lagi
Adik ipar no.4 ade seorang anak
Adik ipar no.5 ade 3 orang anak
Adik ipar no.6 belum kahwin lagi baru habis SPM
Adik2 ipar kurang ajar semuanya SPM tak berapa bagus termasuklah suami aku
Suami aku paling teruk rasanya....sijil SPM yg tulis hanya pendidikan seni jer itupun keputusan 8D
Yang lain semua gagal....Bukan SPM jer gagal, UPSR dan PMR pun teruk giler, semua D
Haih....sedih dan malang, risau anak2 aku ikut bapaknya....
Patut sebelum kawen tgk sijil SPM dulu baru terima kawen
Suami aku ade sijil IKBN jer...itupun sampai pangkat 3 jer....
Sedih....aku ade diploma in accounting, degree tak habis
SPM aku A1 dan A2 dan banyak B dan C
Sedih aku tak delah pandai sangat dapat suami lagi tak pandai
So risau masa depan anak2....
Kakak aku pandai dan abg ipar pandai so dapat anak2 pandai2 semua
Jeles aku....
Adik2 ipar yg kurang ajar semua SPM tak bagus
yang paling teruk ade yg tak amik SPM sebab bersalin anak luar nikah
Sebab dalam pantang sebab tu tak amik SPM
Berlagak bersalin normal dan asyik beranak jer kejenye....
Beza 10 tahun dengan aku, tapi kurang ajar suka buat aku sakit
Adik ipar yg kurang ajar No.5 tu yg kurang ajar mula2 tahun 2013 masa aku dalam pantang dan dikuti no.4 dan lain2 adik ipar
Dia tak tahu agaknya bahawa orang yang bersalin normal dan mudah bersalin bila anak itu anak zina sebab Allah dah tarik nikmat bersalin tu, anak pertama da mudah bersalin apatah lagi no.2 dan no.3
Berlagak dan nak anak ramai2 dan setiap tahun
Baru umur 21 tahun so sempat lah nak ade lagi 10 org anak lagi....
Suruh amik perancang tak nak, katanya haram berdosa
Aje yg teruk...kalau aku tak injet perancang setiap bulan, aku pun boleh peknen banyak kali dan meroyan banyak kali....
Menjawab rezeki anak ramai Allah SWT yg bagi.....
Umur muda lagi ko tak tahu susah senang di masa hadapan....
Kalau anak ramai semua berjaya takperlah....
Kalau anak ramai tapi semua SPM tak lepas macam mana tu....
Ingat senang nak jaga amanah Allah SWT????
Adik2 ipar kurang ajar tak tutup aurat
Tau tak ayah ko, abang ko adik lelaki ko akan ditanya nanti kat akhirat sebab tu aurat tu penting....
Kalau mak ayah jaga anak2 dengan baik, akhlak dan aurat dijaga dengan sempurna, di akhirat nanti akan mudah....sebab ibubapa berjaya didik anak2.....
Solat dan puasa tu penting.....
Sedih aku dapat family mertua sedara mara yg tak puasa dan tak solat, aurat pun tak jaga
Malang sungguh nasib aku.....
Bertambah sakit aku dibuatnya.....
So mana lagi penting, berlagak adik beradik ramai sedara mara ramai anak2 yg ramai cucu2 yg ramai cicit2 yg ramai, tapi kualiti tak ade????
kuantiti tu tak penting, yang penting kualiti
Sekian untuk hari ni
Wasalam


No comments:

kesan sampingan ubat Aripiprazole

Assalammualaikum dan selamat pagi semua, Hari ni nak cerita pasal kesan sampingan ubat yg saya makan..... Aripiprazole ialah ubat yang bole...