Tuesday 7 February 2017

anak2 sakit

Assalammualaikum dan selamat petang semua
Hari ini nak cerita pasal anak2 sakit
Anak sulung aku start sakit (demam panas) masa umur 7 bulan 15hari
Anak kedua pula masa umur 5 bulan 18 hari (demam batuk selsema)
Sepatutnya anak2 yg susu badan sepenuhnya tidak akan sakit apa2 selama 6 bulan pertama
Sebab tu susu ibu penting
Sebab tu mesti wajib susu badan selama 2 tahun atau lebih
Susu badan antibodi anak2
Sakit datang dari Allah SWT
Sihat pun datang dari Allah SWT
So jangan nak pandang hina kat orang yg sakit or berlagak sentiasa sihat
Berikut senarai sakit anak2 aku
09.06.2013 hingga 31.01.2017
2013 : tiada time slip ke hospital or klinik sebab sihat selama 7 bulan 15hari
2014 : 13 sakit (si abang ~ demam, batuk, selsema, sakit telinga, sakit mata)
2015 : 3 kali sakit (abang) 1 kali (adik) sebab mandi kolam
2016 : 5 kali (abang) 9 kali (adik) rotavirus, chickenpox 2 kali, demam batuk selsema
2017 :  2 kali (abang) 2 kali (adik) setakat ini
so total abang 23kali, si adik 12 kali
Setiap kali anak2 sakit aku catit dalam buku, semua benda aku ingat dan catit
Aku sayang anak2 aku walaupun aku ni pesakit mental
Walaupun aku selalu maki dan pukul anak2 aku
Sanggup injet mahal2 supaya antibodi anak2 terjamin (vaksin tambahan)
Sekian, wasalam


No comments:

kesan sampingan ubat Aripiprazole

Assalammualaikum dan selamat pagi semua, Hari ni nak cerita pasal kesan sampingan ubat yg saya makan..... Aripiprazole ialah ubat yang bole...