Monday 1 August 2016

Penyakit kaki tangan dan mulut (HFMD)




Assalammualaikum dan selamat pagi semua
Hari ni nak cerita pasal penyakit kaki tangan dan mulut
Sedih betul anak2 aku asyik sakit jer daripada lahir sampai sekarang asyik sakit dan menyusahkan hidup aku...stress aku hari2....
Baru baik daripada chickenpox dah kene sakit lain pulak....
Sentiasa macam tu...baru baik daripada demam batuk selsema, sakit lain pulak....
Asyik masuk wad hospital jer anak2 aku....stress aku....

HFMD adalah penyakit jangkitan virus yang merbahaya dan selalunya akan sembuh sendiri
Walaupun mengambil masa beberapa hari...
Digalakkan meminum air yang banyak
Bonjela untuk luka di dalam mulut
Mudah berjangkit melalui sentuhan...
Perlu kurantin dan jaga sendiri anak2 yang kene penyakit ini

Sekian....gambar di atas di dalam wad kecemasan hospital putrajaya...sebab tak makan minum so masuk air dalam badan....kene tahan satu hari.....

No comments:

kesan sampingan ubat Aripiprazole

Assalammualaikum dan selamat pagi semua, Hari ni nak cerita pasal kesan sampingan ubat yg saya makan..... Aripiprazole ialah ubat yang bole...