Thursday 14 January 2016

dah 7 tahun 3 bulan dah keje kerajaan.....



Assalammualaikum…selamat pagi salam satu Malaysia,
Nota hari ini…
10.11.2008-10.11.2015 (7 tahun)
Alhamdulillah masih berkhidmat untuk Negara tersayang,
Alhamdulillah masih bernafas lagi hari ini,
Alhamdulillah rekod kedatangan saya masih tidak melebihi 3 kali lewat dalam sebulan (alasan yg bukan kerana g hospital or klinik),
Alhamdulillah saya jarang isi borang pink yg keluar 2 jam tidak pernah melebihi 2 kali dalam setiap bulan dalam setiap tahun (yg banyak ialah timeslip g klinik kerajaan n g hospital kerajaan),
Alhamdulillah saya keluar g klinik or hospital kerajaan xdelah sampai dari pagi hingga ke petang (berjam2 padahal timeslip tu hanya 2jam je),
Alhamdulillah saya jarang EL dan selalu mohon cuti awal sebulan@ awal sehari sebelum bercuti setiap tahun,
Alhamdulillah saya bukan kaki bodek n rapat dgn semua bos-bos n pegawai2 yg lain,
Alhamdulillah saya kerja ikut pekeliling walaupun selalu dimarahi oleh PTJ2 yg tidak puas hati dgn baucar2nye yg dikuiri oleh saya,
Alhamdulillah saya tidak menerima rasuah drp mana2 pihak sepanjang berkhidmat setiap tahun,
Alhamdulillah saya tidak pernah menuntut elaun tanggungkerja orang lain, sy ikhlas menolong buat kerja awak2 semua janji kerja siap dalam masa yg ditetapkan dan menjaga maruah majikan saya apabila audit datang membuat teguran,
Alhamdulillah saya tidak claim OT melampau2 dgn menghabiskan duit kerajaan (padahal bukan buat kerja yg sepatutnya),
Alhamdulillah saya dapat tingkatkan jumlah baucer yg dibuat setiap tahun,
Alhamdulillah saya jarang sekali cuti sakit swasta dan jarang cuti sakit kerajaan dalam setahun setiap tahun,
Alhamdulillah saya jarang habiskan cuti rehat saya yang bertimbun2 setiap tahun, setiap tahun ada baki berbelas2 walaupun dah ade anak, sama je bujang or da kawen,
Alhamdulillah saya boleh bekerja lebih masa bila2 masa yang diperlukan dari dulu kini n selamanya,
Alhamdulillah saya tidak pernah dapat APC sebab saya xperlukan APC di mata manusia,
Alhamdulillah saya dapat temuduga KPSL banyak kali tapi tidak Berjaya,
Alhamdulillah markah SKT saya tinggi setiap tahun bila di PERAK,
Alhamdulillah markah SKT saya rendah setiap tahun di PUTRAJAYA,
Alhamdulillah saya dapat bos2 n staff2 yang baik n penyayang n paham penyakit saya semasa di PERAK,
Alhamdulillah saya dapat bos2 n staff2 yang tidak paham penyakit saya di PUTRAJAYA,
Alhamdulillah ade budak opis yg cakap pengasuh saya mati padahal sy ckp pengasuh xdpt jaga ade 2 baby yg kecil, dan mengakibatkan sy x blh nk htr anak ke taska opis padahal anak saya da dpt taska 3 bulan da n da nak dpt bantuan kerajaan setiap bulan,
Alhamdulillah saya dapat staff2 yang add saya di facebook selepas tu bloked saya (sebelum ni add saya saje nak skodeng2 saya agaknye),
Alhamdulillah  saya dapat mak sedara belah suami asyik add, remove, add, remove n bloked dari dulu n skrg, xtau ape motifnye, depan baik belakang kita xtau….
Alhamdulillah dapat sepupu yg suka menyibuk hal peribadi org n duk canang sana sini,
Alhamdulillah saya dapat jumpa pelbagai jenis orang di dalam kerja kerajaan ni,
Alhamdulillah, kerana setitik nila, habis semua org disalahkan, padahal bukan semua pekerja kerajaan yg teruk seperti yg dinyatakan….ramai jer yg bagus2 kat kerajaan ni.sakit hati bila ada pihak buruk2kan pekerja kerajaan….
Alhamdulillah saya dapat kawan yang memahami saya dari kecil hingga sekarang,
Alhamdulillah saya dapat suami yang sangat penyabar dan baik serta ayah yang baik,
Alhamdulillah kami jarang keluar makan kt luar, saya suka memasak, makan kt umah, kami suka bawak bekal g kerja, kami jarang shopping melampau n jarang keluar berjalan2 membuang masa dan memhabiskan semua duit,
Alhamdulillah kami hidup bersederhana dulu, kini n selamanya….
Alhamdulillah saya tidak pernah rapat dgn mertua dari awal, dulu kini n selamanya,
Alhamdulillah saya tidak pernah rapat dgn adik2 ipar dari awal, dulu kini n selamanya,
Alhamdulillah keluarga saya masih bersatu walaupun seringkali org lain sibuk masuk campur urusan rumah tangga kami,
Alhamdulillah saya masih bekerja lagi walaupun saya ade penyakit salah satu jenis OKU ni da 10 tahun da….sy terima penyakit sy seadanya….
Alhamdulillah saya da 7 kali 7 tahun amik BITK, tapi xpernah lulus (sy kan OKU)- tq sbb mengata sy bodoh n lembab.
Alhamdulillah saya da 4 kali amik KPSL, masih belum lulus,
Alhamdulillah family saya memahami saya….
Ape2pun saya syukur Alhamdulillah….
p/s, xperlu nk komen kalo nk menyakitkan hati sy…ini fb sy suka hati sy la nk tulis hal peribadi…ko sibuk ape pasal…(lps ni blh tlg smpaikan kpd yg berkenaan ye)

No comments:

kesan sampingan ubat Aripiprazole

Assalammualaikum dan selamat pagi semua, Hari ni nak cerita pasal kesan sampingan ubat yg saya makan..... Aripiprazole ialah ubat yang bole...